blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG gamer_personal
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Gam_er



NEKONEČNÝ PRÍBEH- PC hráči vs. Konzolisti
pridal Gam_er 18.5. 2015 o 12:08 (naposledy upravené 18.5. 2015 o 13:27)



VAROVANIE: Počas čítania nostalgických spomienok z článku by hráčom mohli vyhŕknuť slzy.

 

MOJE HERNÉ ZAČIATKY

Doteraz si pamätám na svoj prvý kontakt s hrami. Bolo to pred 16-timi rokmi a bola to čínska konzola Soccer Station. Kúpil som si ju vtedy na jarmoku za všetky moje dlho našetrené peniaze. 8 bitové hry a žlté „kazety“ boli pre mňa zábavu dovtedy nevídanou a hry ako Contra, Rambo, Space Invaders...no proste nostalgia.

SoccerStation konzola

ContraRambo

Neskôr som sa od obrazovky starého poctivého televízora TESLA, presunul pred monitor počítača z bazáru a zoznámil sa s hrami ako Doom, Quake, neskôr Half Life či Worms. Pri tejto zmene bolo hneď badať mnohé výhody: lepšia grafika a vyspelejšie hry, väčšia ponuka ľahko dosiahnuteľných hier (odpadla povinnosť kupovať si „kazetky“), rodičia sa nesťažovali že im blokujem televízor a k tomu spestrenie v podobe programu Skicár, kedy som mohol vymeniť v rámci šetrenia našich lesov skutočný papier za virtuálny, a čmárať si po monitore...no proste sen. Technologický pokrok nezastavíš čo je dobré, pretože ho všetci milujeme no v prípade, že nie tak hneď prestaňte čítať môj blog a donevidenia.

oldschool PC

DoomHalf Life

 

Po istom čase môj počítač začínal mať problém s novšími hrami. Nemal som ho dlho, stál nemalé peniaze a nebol som pripravený na takýto nečakaný životný míľnik ako zastaraný hardvér. Zasekávali sa aj novšie programy a čím ďalej tým viac mi môj počítač pripomínal, že jeho limity sú obmedzené. Tu sa pomaličky odhaľuje jedna z výhod v prospech konzol, no k tomu sa ešte dostaneme.

Po niekoľkých rokoch, som pod stromčekom celý natešený rozbaľoval svoj úplne nový počítač. S pohľadom v ktorom sa dala čítať radosť, šťastie a vďaka rodičom, som ho pozapájal, spustil a nainštaloval pár hier ktoré boli vtedy v kurze (GTA Vice City, Need for Speed Underground I a II, Harry Potter, Max Payne, GTA San Andreas, NHL, FIFA, Call of Duty, Mafia...). Tieto hry už boli technologicky niekde úplne inde a tešili sme sa z nich spolu s bratom niekoľko rokov.

GTA Vice CityCall of Duty

Keď tu zrazu jedného pekného dňa vyšlo Need for Speed Most Wanted či Call of Duty 2 a moja 64 megová integrovaná grafická karta mi zasadila podpásovku počas spustenia menovaných hier tabuľkou „zlyhal grafický adaptér“ auu to zabolelo, zase ten trpký pocit ktorý som už raz zažil.

Error

Na AAA tituly som sa teda vykašľal a riešil veci ako NHL, FIFA..proste hry ktoré to s hardvérovými nárokmi neberú vôbec hopom. Popri tom sa na trhu mihali vtedy najznámejšie konzoly ako Playstation 1, 2, 3, Xbox, Xbox 360 na ktorých ma zaujala ponuka hier, no neriešil som ich pretože PC mi ponúkalo viac funkcií ktoré som využíval.

Zase prešiel nejaký čas a bol som druhák na strednej s IT zameraním, kde som získal potrebné znalosti o hardvéri na to, aby som si bol schopný postaviť vlastný počítač podľa mojich predstáv. Prešiel som ti teda ponuky hardvéru niekoľkých eshopov a zistil, že tie komponenty predsa len nie sú až také drahé v porovnaní s hotovými zostavami. Nasledovalo zháňanie financií a s radosťou som sa pustil do toho. Výsledok ? Ohromujúci ! Bol to veľký skok z Call of Duty 1 na Call of Duty Modern Warfare 3 a mimo toho vecí ako Batman Akrham City, Max Payne 3, Crysis 2, Mafia II, Assassins Creed: Ezio Trilogy... Všetky tieto kúsky nekompromisne nastavené na najvyšších detailoch, fullHD rozlíšení a k tomu pocit, že som si to celé zostavil vlastnými rukami. Konečne bez obmedzení, konečne si znova zahrám čokoľvek, a konečne aj s výkonovými rezervami do budúcnosti.

Gamer PC

Crysis 2Max Payne 3

Po dlhých piatich rokoch hrania čohokoľvek som chcel, prichádza grafika novej generáciemoje PC ukazuje svoje slabiny. Nasledovalo jemné znižovanie detailov, ktoré neskôr prerástlo do podoby, kedy tie hry vyzerali v porovnaní s nextgen konzolami pomerne chabo. Dívalo sa na to naozaj ťažko, ale nakoniec som si to priznal. Iste, výmena grafickej karty v cene cca 250€ (ktorá by mi aj tak nerozbehla horšie optimalizované hry ako AC Unity v dostačujúcej kvalite), doplnenie RAM a unlock procesoru by tieto problémy vyriešili. Ale na ako dlho ? V tú chvíľu ma ale napadla myšlienka 3x A DOSŤ ! Ja zástanca hrania na PC som sa začal obzerať po konzolách, ktorým som nikdy predtým nevenoval veľkú priazeň.

 

PC hráči

Ako pravý PC hráč som bol posadnutý výkonom svojho PC a najvyšších nastavení grafiky. Keď sa nad tým spätne zamyslím, je moje oko schopné vnímať krásu každého polygonu, či najmenšieho detailu v hre a rozpozná, že je všetko naozaj dokonalé a na 100% ? Je moje oko schopné vnímať rozlíšenie vyššie ako 1080p na uhlopriečke 22“ a má to vôbec zmysel ? Tieto otázky si každý PC hráč položí sám, ak ste odpovedali 5x áno dajte si facku a zamyslite sa znova. Ak ste odpovedali znova 5x áno, už vám nič nepomôže a budete pravdepodobne navždy posadnutí výkonom svojho PC (žeby kompenzácia iných osobných nedostatkov ? ). Ešte mám predsa len niečo, aby tých otázok nebolo málo, je naozaj hráčovou kľúčovou vlastnosťou ktorá jeho hru robí TOP práve grafika ? Nie je to predsa len niečo trošku iné ? Cink cink, áno je to HRATEĽNOSŤ, NÁMET, PODANIE, PRÍBEH či ďalšie veci ktoré človek nie je schopný vnímať počas posadnutosti svojou grafikou . Nechcem ale PC hráčov vykresliť zle, to rozhodne nie. Sám som medzi nich dlhé roky patril a určite upgrade môjho PC ešte v budúcnosti zrealizujem. Narážam tu skôr na tých  buranov, ktorí sa tvária, že tomu rozumejú a za každú cenu v diskusiách presadzujú svoje zcestné názory typu grafika PS4 mi reže oči a podobne. Wake up idiot!

PC gamer

+

V prospech PC z hľadiska hrania, hrajú rolu kľúčové vlastnosti: výkon a k tomu prislúchajúci vizuál danej hry, vyšší framerate, nižšie ceny hier + iná ľahšia cesta k hrám (if you know, what I mean), lepšie ovládanie pri FPS tituloch + viac možností ovládania (herné príslušenstvo), amatérske lokalizácie hier (češtiny, slovenčiny).

-

Na druhej strane v neprospech PC stojí fakt nutnosti upgradu po nejakom čase, nie práve príhodné ceny herného hardvéru, nižší počet AAA titulov, nižší komfort hrania.

 

Konzolisti

Konzolista je človek, ktorý hry spoznal z inej stránky ako ja a jeho herná história sa točila viac pri konzolách a nikdy nepoznal lepšie nič iné. Prípadne človek, ktorý podobne ako ja učinil životné rozhodnutie, že sa vzdá hrania na PC, pretože ho už prestalo baviť riešiť nie práve najlacnejší upgrade PC. Radšej si kúpi nextgen konzolu (v mojom prípade Playstation 4) za nejakých 350€ a má pokoj na tých 5-6 rokov (v prípade, že sa táto generácia udrží tak dlho ako oldgen). Zahrá si čokoľvek chce a aj keď to možno niekedy nebude konkurencie schopné vizuálnej stránke ktorú ponúkne PC, stále to už na dnešných nextgen konzolách vyzerá veľmi dobre, je to plynulé a čo je najhlavnejšie- bez zmeny hrateľnosti. Zoberme si napríklad také GTA V. Odohral som ho na PS3 a momentálne si ho rád zahrám aj na PS4. Je až obdivuhodné, aký vizuál dokázali autori vydolovať z konzoly, ktorá vyšla v roku 2006. Teraz si položme otázku koľko počítačov z roku 2006 rozbehne GTA V na detailoch rovných PS3 verzii ? Možno žiaden alebo možno zopár vyradených zostáv z NASA.

Consoles

+

V prospech konzol opäť z hľadiska hrania hovorí teda ich trvácnosť, jednorázová investícia do hardvéru, vyšší komfort hrania (vezmem si do ruky gamepad ktorý obsahuje pár tlačidiel, vyvalím sa na gauč pred 102cm telku a hrám), vyšší počet AAA titulov a exkluzivít.

-

K ich nedostatkom však patrí horší vizuál (aj keď pre mňa u nextgen konzol dostačujúci a to sa považujem za náročnejšie publikum), nízky počet lokalizovaných hier, ceny hier, platený multiplayer a menej možností.

 

ZÁVER

Čo teda dodať na záver ? Tak či onak každý si môže nájsť to svoje. Možnosti trhu sú bohaté a najmä čo sa týka konzol veľmi dostupné. Keby sa mám vyjadriť k 100%-ej ideálnej voľbe na hranie odpoviem: slušný PC s potenciálom do budúcnosti a herná konzola (u mňa PS4). Všetko má však svoje klady aj zápory a tak nevidím dôvod na žiadne spory, či už zo strany PC hráčov,  tak zo strany konzolistov. Aj keď stále sa nájde pár fanatikov ktorí majú nadľudské oči s potrebou fullHD rozlíšenia u mobilných telefónov s uhlopriečkou  5" či 4K rozlíšenia u hier na 22" monitoroch. Uznávam, je ťažké prijať fakt, že ten dom či strom v pozadí má o 1 polygón menej v nastaveniach high a o 1 polygón viac v nastaveniach ultra high. Naozaj to tak udiera do očí že danú hru sa na HIGH neoplatí hrať. HAHAHA...

consoles vs pc



Prístupov 13877
Kvalita článku
(15%) hlasov 2

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
E3 2015: Čo očakávať ?
[ 27.5.2015] (príspevkov 0)